0 امتیاز
472 نمایش

فرض کنید در یک فایل ورد می‌خوایم عناوین رو با یه فونت، متن‌ها رو با یه فونت دیگه و فهرست‌ها رو با یه فونت و اندازه‌ی خاص دیگه بنویسیم.
کار سختیه که هر دفعه برای هر کدوم از این‌ها فونت و اندازه رو تعیین کنیم. روش بهتری برای این کار ندارین؟

توسط programmer (12.8k امتیاز)

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

برای این کار باید عنوان واقعاً در فایل ورد «عنوان» باشه نه این‌که شما فقط اندازه‌ش و فونت‌اش رو بزرگ کرده باشین. برای این که به ورد بگین یه کلمه یا عبارت «عنوان» هست اون عبارت رو انتخاب کنید و از منوی Home قسمت راست Header 1 یا Header 2 یا هرکدوم رو که دوست دارین انتخاب کنین.
فرض کنیم شما Header 1 رو انتخاب کردین. برای این‌که عنوان‌ها رو مطابق سلیقه‌ی خودتون شکل بدین روی Header 1 کلیک راست کنین و Modify رو بزنین. از منوی کشویی قسمت Formatting که الان Latin هست Complex رو انتخاب کنید و فونت و مشخصات دیگه رو تعیین کنید. آخرش هم OK کنید.
با این کار هر متنی که Header 1 باشه (چه الان چه بعداً) به این شکلی که شما تعیین کردین در می‌آد و اگه بعداً این فرمت رو عوض کنین همه‌ی Header 1 ها عوض می‌شن.
برای متن معمولی و فهرست و بقیه موارد هم می‌تونین کارهای بالا رو تکرار کنید.

توسط prodo (8.2k امتیاز)
انتخاب شده توسط prodo
0

اون قسمت‌هایی که می‌شه انتخاب کرد محدوده. مثلاً در صورتی که من یخوام یک فهرست بسازم و همه‌ی فهرست‌ها رو یه شکل کنم نمی‌شه از این‌ها استفاده کرد.

+1

اون گزینه‌هایی که آورده به صورت دم دستی هست. امکاناتش از اون بیشتره. روی همین قسمت که Header 1 و header 2 و ... رو انتخاب می‌کنین، یک فلش هست که اگه انتخاب کنین منوی کامل این‌ها باز می‌شه. زیر این گزینه‌ها سه گزینه‌ی دیگه هست که یکی‌ش Apply Style ... هست.
در این قسمت گزینه‌های بیشتری در دسترس هست که یکی‌ش هم فهرست‌ها هست.

...