برای قرار دادن اسم برگه در سربرگ در اکسل میتونین از امکانات هدر استفاده کنین. برای این کار سه تا روش رو میتونین استفاده کنین.
روش اول، درج کردن هدر (سربرگ) در اکسل (با استفاده از Page Layout)
۱- از منوی بالا، View رو انتخاب کنین
۲- در بخش Workbook view (احتمالاً اولین بخش) گزینهی Page Layout رو انتخاب کنین
۳- نمای صفحات اکسل تغییر میکنه در بالای صفحه یک سطر جدید ظاهر میشه که سه ستون داره و توی ستون وسط Add header نوشته شده. ماوس رو روی این کلمه نگه دارین
۴- جدول سه بخشی واضح میشه و میتونین روی هر بخش کلیک کنین و هدر خودتون رو اضافه کنین تا در همهی صفحات پرینت دیده بشه. برای مثال روی ستون وسط کلیک کنین
۵- یک منوی جدید به نام Header & Footer به منوی اصلی اضافه می شه. حالا به منوی Header & Footer برین
۶- در منوی Header & Footer یک بخش Header & Footer Elements رو مشاهده میکنین
۷- در این بخش، از گزینههای پیشنهاد شده Sheet Name رو انتخاب کنین
روش دوم، قرار دادن هدر (سربرگ) در اکسل (با استفاده از تب Header/Footer)
۱- منوی Page Layout رو انتخاب کنین
۲- در بخش Page Setup گزینهی Print Titles رو انتخاب کنین
۳- در بالای پنجرهی ظاهر شده، تب Header/Footer رو انتخاب کنین
۴- یک باکس میبینید که Header نوشته شده و امکان انتخاب از یک لیست هست
۵- زیر این باکس دکمهی Custom Header رو انتخاب کنین
۶- یک جدول سهبخشی نمایش داده میشه که سه بخش سربرگ رو نشون میده.
۷- هر کدوم از بخشها رو که میخواین انتخاب کنین
۸- از دکمههای بالا، دکمهی Insert Sheet Name (آیکن اکسل) رو انتخاب کنین
روش سوم، قرار دادن هدر (سربرگ) در اکسل (با استفاده از منوی Insert)
۱- منوی Insert رو انتخاب کنین
۲- در قسمت Text گزینهی Header & Footer رو انتخاب کنین (اگه این گزینه دیده نمیشه، روی فلش کنار Text کلیک کنید تا این گزینه رو ببینید)
۳- یک جدول سه بخشی نمایش داده میشه سربرگ رو برای شما ایجاد خواهد کرد. میتونین روی هر بخش کلیک کنین و هدر خودتون رو اضافه کنین تا در همهی صفحات پرینت دیده بشه.
۴- برای نمونه ستون وسط رو انتخاب کنین
۵- در منوی Header & Footer یک بخش به اسم Header & Footer Elements هست. که داخلش تعدادی متن و دکمه است.
۶- گزینهی Sheet Name رو انتخاب کنین