+1 امتیاز
1.7k نمایش

در ورد چطور می‌شه مثل یه مقاله یا کتاب برای قضایا و مثال‌ها شماره تعیین کرد؟

توسط prodo (8.2k امتیاز)

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

تعریف شماره‌گذاری

برای این کار از فهرست‌های چندسطحی استفاده می‌کنیم. برای نمونه شماره‌گذاری قضیه رو به صورت a-b-c توضیح می‌دیم که a شماره‌ی فصل، b شماره‌ی بخش و c شماره‌ی قضیه است.
۱- به منوی Home برین
۲- از قسمت پاراگراف ابزار فهرست چندسطحی رو پیدا کنید (Multilevel List)
۳- روی فلش کنار ابزار کلیک کنید
۴- گزینه‌ی Define New Multilevel List رو انتخاب کنید

تعیین شماره‌ی فصل

۵- روی گزینه‌ی 1 در سمت چپ کلیک کنید (این قراره شماره‌ی فصل باشه)
۶- در قسمت شماره‌گذاری Enter Formatting Number مقدار 1) رو مشاهده می‌کنید. داخل اون قسمت کلیک کنید و اشاره‌گر رو به ابتدای اون ببرین
۷- تایپ کنید «فصل» و یک فاصله بین این کلمه و 1) قرار بدین (می‌تونین از همین قسمت فونت شماره‌گذاری رو هم فارسی کنید)

تعیین شماره‌ی بخش

۸- از منوی سمت چپ شماره‌ی 2 رو انتخاب کنید
۹- از منوی کشویی Include level number from مقدار Level1 رو انتخاب کنید
۱۰- قسمت شماره‌گذاری به صورت a1) نمایش داده می‌شه
۱۱- از قسمت Number Style for this level گزینه‌ی 1, 2, ... رو انتخاب کنید
۱۲- قسمت شماره‌گذاری به صورت 11) نشون داده می‌شه
۱۳- داخل قسمت شماره‌گذاری کلیک کنید
۱۴- اشاره‌گر رو به ابتدای این قسمت ببرین
۱۴- تایپ کنید «بخش» و یک فاصله قرار بدین
۱۵- بین دو عدد ۱ در ادامه یک - بذارین

تعیین شماره قضیه

۱۶- از منوی سمت چپ گزینه‌ی 3 رو انتخاب کنید
۱۷- از قسمت Include level number from یک بار گزینه‌ی level 1 و یک بار گزینه‌ی level 2 رو انتخاب کنید
۱۸- به قسمت شماره‌گذاری برین در قسمت شماره‌گذاری 111) رو مشاهده می‌کنین.
۱۹- بین سه عدد ۱ نمایش داده شده - بذارین
۲۰- اشاره‌گر رو به ابتدای این قسمت ببرین
۲۱- تایپ کنید «قضیه» و یک فاصله قرار بدین
۲۲- OK کنین تا این فرم بسته بشه.

استفاده از شماره‌گذاری تعریف شده

درج یک فصل جدید

۱- در صفحه‌ی ورد تایپ کنید «فصل اول» و اون رو انتخاب کنید
۲- از منوی Home قسمت Paragraph فلش کنار ابزار Multilevel list رو کلیک کنید
۳- از اون پایین فهرست تعریف شده‌ی خودتون رو انتخاب کنید
۴- به خط جدید برین و تایپ کنید فصل ۲
۵- به همین صورت می‌تونین فصل‌های مختلف رو تعریف کنید

درج یک بخش جدید

۶- انتهای خطی که فصل ۱ رو نوشتین کلیک کنید و Enter کنین
۷- تایپ کنید «بخش ۱»
۸- با استفاده از Alt + Shift + Right Arrow یا ابزار Increase Indent از قسمت Paragraph در منوی Home سطح دو رو برای این گزینه انتخاب کنید
۹- می‌بینین که شماره‌گذاری تعریف شده به این مورد هم اعمال شد

درج یک قضیه

۱۰- انتهای خطی که بخش ۱ رو نوشتین کلیک کنید و Enter کنین
۱۱- عنوان قضیه رو تایپ کنید
۱۲- با دوبار استفاده از Alt + Shift + Right Arrow یا ابزار Increase Indent از قسمت Paragraph در منوی Home سطح سه رو برای این گزینه انتخاب کنید
۱۳- می‌بینین که شماره‌گذاری قضیه به صورت قضیه ۱-۱-۱ انجام شده.
۱۴- به همین ترتیب می‌تونین فصل‌ها و بخش‌ها و قضیه‌های بیشتری رو اضافه کنید

توسط programmer (12.8k امتیاز)
انتخاب شده توسط prodo
...