برای قرار دادن اسم برگه در سربرگ برای پرینت در اکسل میتونین از هدر استفاده کنین. برای این کار سه تا راه دارین. هر سه راه مشابه هستن و به عادت شما به استفاده از امکانات اکسل بستگی داره
راه اول، قرار دادن هدر (سربرگ) در اکسل با استفاده از گزینهی Page Layout
۱- ابتدا منوی View رو انتخاب کنین
۲- در بخش Workbook view گزینهی Page Layout رو انتخاب کنین
۳- شکل نمایش برگه اکسل تغییر میکنه. در بالای صفحه یک سطر جدید ظاهر میشه که وسطش Add header نوشته شده. ماوس رو روی این کلمه نگه دارین
۴- جدول سه بخشی واضح میشه (سه بخش قابل استفاده به عنوان سربرگ) و میتونین روی هر بخش کلیک کنین و هدر خودتون رو اضافه کنین تا در همهی صفحات پرینت دیده بشه
۵- یک منوی جدید هم به نام Header & Footer اضافه می شه. حالا منوی Header & Footer رو انتخاب کنین
۶- حالا دو تا راه برای اضافه کردن اسم برگه دارین
۶-۱- در منوی Header & Footer یک بخش به اسم Header & Footer Elements وجود داره
و از گزینههای پیشنهاد شده Sheet Name رو انتخاب کنین
۶-۲- از لیست کشویی (فلش پایین اولین گزینهی منو به اسم Header) اسم برگهی جاری رو انتخاب کنین
راه دوم، قرار دادن هدر (سربرگ) در اکسل با استفاده از گزینهی Header/Footer
۱- منوی Page Layout رو انتخاب کنین
۲- در بخش Page Setup گزینهی Print Titles رو میبینین. گزینهی آخر. اون رو انتخاب کنین
۳- یک پنجرهی جدید باز میشه. در بالای پنجره، تب Header/Footer رو کلیک کنن
۴- حالا برای قرار دادن اسم برگه دو تا راه دارین
۴-۱- یک باکس میبینید که Header نوشته شده و امکان انتخاب از یک لیست هست. اسم برگهی جاری رو از این لیست انتخاب کنین
۴-۲- زیر این باکس دکمهی Custom Header رو انتخاب کنین و در جدول سهبخشی نمایش داده شده یک بخش رو انتخاب کنین و از دکمههای بالا، دکمهی Insert Sheet Name رو انتخاب کنین
راه سوم، قرار دادن هدر (سربرگ) در اکسل با استفاده از منوی Insert
۱- به منوی Insert برین
۲- در قسمت Text گزینهی Header & Footer رو انتخاب کنین (اگه این گزینه دیده نمیشه، روی فلش کنار Text کلیک کنید تا این گزینه رو ببینید)
۳- در ردیف سه بخشی نمایش داده میشه در بالای برگه، میتونین روی هر بخش کلیک کنین و هدر خودتون رو اضافه کنین تا در همهی صفحات پرینت دیده بشه
۴- هر کدوم از سه بخش رو که مایل هستین انتخاب کنین تا اسم برگه رو اونجا بنویسین
۵- حالا دو تا راه دارین تا با استفاده از منوی Header & Footer اسم برگه رو در سربرگ نشون بدین
۵-۱- در این منو یک بخش به اسم Header & Footer Elements هست. که داخلش تعدادی متن و دکمه است. گزینهی Sheet Name رو انتخاب کنین
۵-۲- در همین منو در بخش اوی (Header & Footer)، فلش زیر گزینهی Header رو انتخاب کنین تا یک لیست کشویی باز بشه و از این لیست اسم برگه رو انتخاب کنین
اینطوری اسم برگه در همهی صفحات پرینتشده نمایش داده میشه